Ellentétben Tarlós István főpolgármester kijelentéseivel, továbbra sem világos, hogy miként biztosítható a 3-as metróvonal felújításához szükséges 30 milliárd forint, amely egyébként nagyjából öt kisebb stadion árának felel meg.
A főpolgármester állítása szerint a fideszes városvezetés kiszámította, hogy Budapest költségvetésében a pénzügyi maradványok között megtalálható a hiányzó 30 milliárd, annak ellenére, hogy ennek semmilyen korábbi előzménye eddig nem volt, sőt a tervezéskor még hiánnyal számoltak.
Korábban is előfordult már, hogy a főpolgármester a metrófelújítás kapcsán indokolatlan magabiztossággal tett megalapozatlan kijelentéseket, miközben őt többször is átverte a kormány, sőt, személyesen a miniszterelnök. Például akkor is, mikor azt állította, hogy levélben kapott ígéretet az Európai Bizottságtól a metrófelújítás uniós támogatására, miközben a Liberálisok kiderítették, hogy semmilyen kézzelfogható ígéret nem érkezett a Bizottságtól, sőt benyújtásra sem került a konkrét igény.
Ám amennyiben a város költségvetésében mégis található lenne 30 milliárd forint a pénzügyi maradványok között, úgy felmerül a kérdés, hogy az egyébként is feszített pénzügyi körülmények között hogyan halmozódhatott fel ekkora összeg? A BKV és az FKF dolgozói továbbra is bérrendezésre várnak, a főváros szociális intézményei súlyos forráshiánnyal küzdenek, Budapest útjain pedig 2017. első negyedévében mintegy 28.000 kátyút tartottak nyilván. Nem beszélve arról, hogy a főváros régóta esedékes, mára halaszthatatlanná vált beruházásai, mint például a Lánchíd és a Petőfi híd felújításainak önrésze sem biztosított.
A Tarlós által felfedezett állítólagos 30 milliárdra többszörösen is szükség lenne Budapest egészséges működéséhez. Amennyiben valóban létezne ez az összeg, azt a fent említett akut problémák azonnali kezelésére kellene fordítani.
A Liberálisok szerint metrófelújításhoz szükséges összeg jelenleg is rendelkezésre áll, de nem úgy, ahogy Tarlós István képzeli: A budapesti, több százmilliárdot forintot felemésztő fideszes presztízsberuházások, mint például a miniszterelnök urizáló átköltöztetése a Budai Várnegyedbe, vagy a hirtelen 200 milliárdra duzzadt Puskás Ferenc stadion és az egyéb, teljesen felesleges stadionberuházások emésztik fel a hiányzó fejlesztési forrásokat.
Ezekre a beruházásokra mindaddig nem szabadna egyetlen további forintot sem költeni, amíg a 3-as metróvonal teljes felújítása, s ezzel félmillió utas mindennapi biztonsága nem garantált.