A Magyar Liberális Párt szerint a 3-as metró felújítása mára kiérdemelte a „minden idők legelfuseráltabb budapesti beruházása” címet. A BKV magyarázata a metrókocsik tetejének állapotáról nem más, mint kétségbeesett magyarázkodás, a Liberálisok ezért azonnali, független vizsgálatot követelnek. Szeretnénk megtudni, alig egy évvel a felújítást követően hogyan lehetnek ilyen romos állapotban a 3-as metró szerelvényei.
Tarlós István már tavaly novemberben is megpróbálta letagadni, hogy a frissen felújított metrók ajtaja rozsdásodik. A sajtóban megjelent szerdai képek alapján azonban most kiderült, hogy nemcsak a nyílászárók, de a járművek teteje is pocsék állapotban van. Érthetetlen, hogyan tarthatja Tarlós István alapvetően sikeresnek a hármas metró felújítását, miközben a BKV több mint egymilliárd forintos kötbért követel az oroszoktól. Hogyan nevezheti sikeresnek a beruházást, amikor az oroszok annyiért újították fel a metrókocsikat, amennyiért akár újat is lehetett volna kapni? Hogyan nevezheti sikeresnek a felújítást, amikor a bevezetés után nem telt el úgy hét, hogy a járművek fékberendezése vagy ajtaja meg ne hibásodott volna? Hogyan nevezheti sikeresnek a felújítást a XXI. században, miközben a kocsikba nem került légkondicionáló berendezés, és azok utólagos beszerelése is reménytelennek tűnik a járművek gyenge tetőszerkezete miatt?
A Liberálisok szerint nemcsak a felújított 3-as metrókocsikkal, de Tarlós István realitásérzékével is súlyos problémák vannak. Az elfuserált beruházás miatt a budapestiek évtizedekig méregdrágán felújított, mégis silány minőségű kocsikkal utazhatnak. Ez pedig elsősorban a főpolgármester felelőssége, aki az új kocsik helyett az orosz üzletet választotta.
A Liberálisok tudni szeretnék, hogyan kívánja a főváros vezetése a hibát orvosolni, és mennyibe fog ez kerülni az adófizetőknek. Szeretnénk tudni, hogy mikor fizeti ki az orosz fél a kötbért, és mennyi lesz pontosan? Szeretnénk tudni, hogy eddig mennyit költött a BKV a hibák elhárítására és mennyi extra költséget jelent a rozsdásodás és a rosszul szigetelt szellőzőjárat javítása. Szeretnénk megtudni, hogy ki és mikor vállalja végre a felelősséget „minden idők legelfuseráltabb budapesti beruházása” miatt?