A Liberálisok várják a választ Tarlós Istvántól és Dabóczi Kálmántól arra, hogy milyen szakembergárdával fogják majd megoldani az M3 felújítása idején közlekedő metrópótló buszok karbantartását. Mint ismert a BKV elbocsátásokra készül, a Főváros viszont éppen járműveket vásárol.
A Népszabadság a múlt héten írt arról, hogy a közeljövőben 111 ember elbocsátására kerül sor. A Liberálisok információi szerint az elbocsátások már a héten megkezdődhetnek. Az érintettek többsége, 97 fő karbantartóként dolgozik.
A Liberálisok szerint a munkavállalókra nézve nemcsak az elbocsátás ténye, hanem annak lehetséges módja is méltatlan, hiszen a napvilágot látott hírek szerint a BKV kikerülve a csoportos létszámcsökkentést, egyesével válik meg munkavállalóitól. A csoportos létszámleépítés a munkáltató számára számos többletkötelezettséget ír elő, többek között tárgyalnia kell az üzemi tanáccsal, a munkaügyi központtal, ami meghosszabbítja az elbocsátási eljárást. Ezt akarja megkerülni BKV.
A BKV buszainak átlagéletkora 17 év, átlagosan több mint 1,1 millió kilométert futottak. Ha a régi járművek karbantartási szükségletéhez hozzáadjuk azt a 75 új járművet, melyeket az M3 pótlására vásárolnak, akkor nehezen hihető, hogy a karbantartók csoportos elbocsátása indokolt.
A Liberálisok felszólítják a Főváros és a BKV vezetését, hogy egy újabb megfontolatlan döntés helyett kezdjenek el tervezni, számolni, és legalább egy év távlatában előre gondolkodni. A látszatspórolás helyett Tarlós és Dabóczi – amennyiben felelősen gondolkodnak – az utasbiztonságot és a BKV kiszámítható működését tartsa szem előtt!
Szabadai Viktor, a Budapesti Választmány elnöke
Leave a Reply