Ha tovább halogatja Tarlós István a dugódíj bevezetését, annak árát nemcsak a fővárosiak, nemcsak az autósok, hanem valamennyi magyar állampolgár fizetni fogja.
A főpolgármester pénteken azt nyilatkozta, hogy a főváros nem kezdeményezi annak a törvénynek a módosítását, mely lehetővé tenné a dugódíj bevezetését. Erre azért van szükség, mert még 2011-ben elfogadott egy törvényt az Országgyűlés, amely tiltja a díj bevezetését. Éppen ezért ahhoz, hogy Budapest eleget tudjon tenni uniós kötelezettségének, először törvénymódosításra van szükség, csak azt követően jöhet a fővárosi rendeletalkotás, majd Brüsszel jóváhagyása és a díj gyakorlati bevezetése.
Kétségtelen, hogy a törvénymódosítás népszerűtlenséget hozna kezdeményezőjének, de ha ez nem történik meg, akkor Brüsszel visszakövetelheti a 4-es metró 180 milliárdos támogatási összegét. A dugódíj bevételével már a BKV is számolna forrásként, tehát ha nincs dugódíj, a BKV kieső bevételét is pótolni kell valahonnan.
A 4-es metró uniós támogatásának feltételéül vállalta a Főváros a dugódíj bevezetését. Budapest vezetése már kétszer kért határidő módosítást a bevezetéshez, így a végdátum most 2016 vége.
A dugódíj bevezetése a Főváros és a kormány újabb csatározásának színterévé vált. A felek egyelőre egymásra tologatják a felelősséget, de a Brüsszelben kialkudott határidő vészesen közeleg. Amennyiben pedig az idő és a türelem is elfogy, súlyos büntetés jöhet, amit nem Tarlós és nem Lázár, hanem az ország valamennyi adófizetője fizet majd meg.
Szabadai Viktor, a Budapesti Választmány elnöke
Leave a Reply