A 3-as metro szerelvényeinek felújítási költsége már most magasabb, mintha teljesen új szerelvényeket vásárolt volna a főváros. A Liberálisok szerint a metrófelújítás árának folyamatos emelkedése kiválóan példázza, hová vezet az átgondolatlan, tervezetlen, pillanatnyi érdekek által vezérelt döntéshozatal.
A Fővárosi Közgyűlés holnap dönt egy 13,7 milliárdos hitelvelvételről, melyből a 3-as metró járatait pótolják majd a felújítás ideje alatt. Ezzel a 13,7 milliárd forinttal csak a kocsik felújítása a hitelfelvétel költségeivel együtt 101 milliárdra emelkedett. A Főváros utoljára az Alstomtól szerzett be 170 új metrókocsit. Ezek ára engedélyezéssel együtt 65 milliárd forint volt. Ha ugyanezzel az összeggel számolunk a most tervezett 222 metrókocsira, akkor annak végösszege 85 millió forintra rúg. (A BKV Zrt. is elismerte korábban becsült adatokkal, hogy 92 milliárdért már új kocsikat lehetett volna vásárolni.) Az sem utolsó szempont, hogy míg az újakra 30 év, addig a felújított, régi kocsikra csak 25 év a garanciális idő.
Egyértelmű tehát, hogy a Főváros mindenképpen jobban járt volna, ha a felújítás helyett a teljesen új metrókocsik megvásárlása mellett dönt. Annál is inkább, mivel az új szerelvényeket már legkondicionálóval kapták volna az utazók, míg a régiekben ez sem lesz.
A Liberálisok Tarlós Istvántól várják a választ arra, hogy főpolgármesterként miért a putyinbarát kormányzati elvárást szolgálta ki a budapestiek érdekeinek képviselete helyett, hiszen az MLP szerint egyértelmű hogy a felújítással egyedül csak az orosz kivitelező járt jól.
Szabadai Viktor, a Budapesti Választmány elnöke
Leave a Reply