A BKK-nak is készített tanulmányt a Századvég Politikai Iskola Alapítvány. A buszok utasbarát fejlesztéséről készült közvélemény-kutatást és összefoglaló tanulmányt a szervezet 20 nap alatt készítette el nettó 2,7 millió forintért a BKK-nak.
A Századvég nem először készített tanulmányt a fővárosi közlekedésről. Az alapítvány már 2011-ben is kapott megbízást – akkor a Miniszterelnökségtől – arra, hogy a BKV finanszírozásával kapcsolatban 2 milliárdos keretszerződés keretében készítsenek tanulmányt. A szerződés teljesítésére akkor is 20 napja volt a Századvég-csoportnak. Az elkészült tanulmányról kiderült utólag, hogy nem a Századvég szellemi terméke. Fürjes Balázs Zoltán a Századvég részéről ezt elismerte és azt nyilatkozta, hogy ,,két hetük volt a munkára, így jószerével nem tettek mást, mint a főváros, illetve egyes szakértők korábbi felvetéseiből, régebbi tanulmányokból valamint újságcikkekben, politikusok nyilatkozataiban elhangzott információkból állították össze és egészítették ki elemzésekkel a koncepciót”. A Fővárosnál 2011-ben többen teljesen használhatatlannak minősítették a Századvég munkáját.
A Liberálisok most azt szeretnék megtudni a Főváros és a BKK vezetésétől, miért adott megbízást a Századvég Alapítványnak a BKK 2013-ban újra tanulmány készítésére annak ellenére is, hogy köztudott volt, hogy korábban a Századvég képtelen volt a szerződésszerű teljesítésre, sőt, mások által megírt anyagokat próbált eladni sajátjaként. Felmerül az is, hogy ha 2011-ben nem volt elég a 20 nap, akkor most vajon milyen teljesítmény állhat a 2,7 millió + áfa kifizetése mögött, melyért szintén 20 nap alatt kellett közvélemény-kutatást és összegzést végezni? Kérdés az is, hogy tudott-e főpolgármester erről a szerződésről és jóváhagyta-e?
A Liberálisok most közérdekű adatigénylésben kérik ki a BKK-tól a századvéges tanulmányt, hogy kiderüljön mit tartalmaz az és mit hasznosított belőle a BKK, milyen ,,utasbarát” fejlesztéseket végzett a cég tanulmányok alapján.
Szabadai Viktor, a Budapesti Választmány elnöke
Leave a Reply