A Liberálisok szerint nincs magyarázat arra a pazarlásra, ami a BKK és a BKV vezetőségében folyik, miközben a dolgozók már a sztrájkra készülnek a béremelések elmaradása miatt. Míg fölső szinten elfolyik a pénz, addig a dolgozók már a munkahelyükért és fizetésükért küzdenek.
A Liberálisok közérdekű adatigényléssel kikérték a BKV-tól és a BKK-tól is, hogy hányan használnak a közlekedési cégeknél céges autót. Mint kiderült, összesen 37 alkalmazott kap felső-közép kategóriás autót munkába járáshoz. Különösen visszatetsző, hogy éppen a tömegközlekedéssel foglalkozó vezetői azok, akik nem hajlandók a saját maguk által nyújtott szolgáltatásokat igénybe venni, hanem a csőd szélén álló, közpénzből finanszírozott tömegközlekedést tovább sápolva, céges autóval járnak munkába,
miközben ők maguk készítik elő a karbantartók elbocsátásáról szóló anyagokat.
A Liberálisok úgy vélik, ha a cégvezetők magukon kezdenék a spórolást, akkor a megtakarított pénzből az elbocsátásra váró autóbusz karbantartók létszámleépítésére sem lenne szükség. A Liberálisok szerint a karbantartók elbocsátására egyébként szakmai indok sincs, hiszen a 3-as metró várható felújítása és az úszó világbajnokság miatt hamarosan új buszok állnak majd forgalomba, melyekhez szakembergárda is szükséges lesz. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet véleményét osztják a Liberálisok abban, hogy a leépítés indokolatlan és arra szólítják fel a főváros és BKV vezetését, hogy álljanak el átgondolatlan leépítési tervüktől.
Szabadai Viktor, a Budapesti Választmány elnöke
Leave a Reply