Tisztelt Vitézy Dávid!
Tisztelt Vezérigazgató Úr!
Ugye nem fogja hagyni, hogy a HÉV vonalak felújítását az M3-as metróhoz hasonlóan elszúrja a kormány? Ugye nem fogja hagyni, hogy modern, takarékos, nyugati kocsik helyett lepattant, ósdi, folyamatosan meghibásodó orosz kocsikra cseréljék az H5-ös, H6-os és H7-es HÉV járműveit? Mert most nagyon úgy néz ki, hogy a kormány azért fújta le 42 új HÉV-kocsi beszerzéséről szóló pályázatot, hogy helyzetbe hozza az oroszokat. Ugyanazt a céget, amely botrányos módon újította fel a 3-as metró járműveit. Az M3-as felújításával nemcsak az volt a baj, hogy méregdrága volt, a kocsik szinte azonnal rozsdásodásnak indultak, és rendszeresen ki kellett őket vonni a forgalomból mindenféle meghibásodások miatt. Ugye ön sem szeretné, ha az a Metrowagonmash nyerje el végül a most újraindított tendert, amelyet az első fordulóban azért zártak ki, mert technikailag felkészületlen volt egy ilyen projekt lebonyolítására? Az oroszoknak ugyanis nincs gyakorlatuk alacsonypadlós, európai nyomtávú és takarékos fogyasztású kocsik gyártásában. Nagyra értékeljük az ön kiváló szakmai munkásságát, javaslatait. Tudjuk, hogy szívügye az ország és Budapest közlekedésének fejlesztése. Tudjuk, hogy hazánk vasúti és elővárosi közlekedését nyugati mintára szeretné korszerűsíteni. Ezért is tartjuk elfogadhatatlannak, hogy a kormány hamis indokokra hivatkozva most lefújta a HÉV-kocsik 200 milliárdos beruházását, és új pályázatot írt ki, hogy helyzetbe hozza az oroszokat. Emiatt jelentősen csúszik majd a fejlesztés, és lemondhatunk az uniós támogatásról is, amit erre a beruházásra nyerhettünk volna. Arra kérjük, akadályozza meg, hogy politikai nyomásra a HÉV felújításánál is Budapest húzza a rövidebbet. Ne hagyja, hogy modern, korszerű, XXI. századi kocsik helyett elavult, folyamatosan meghibásodó, költséges fenntartású orosz járműveket vegyünk végül! Ezeken a vonalakon az utasok 44 éve ugyanazokkal a szerelvényekkel közlekednek, miközben a kormány tagjai néhány évenként lecserélik szolgálati autójukat. A kormány vezetői maguknak mindig csúcsminőségű, nyugati autókat választanak, és az ár sem szokta igazán befolyásolni a döntésüket. Meggyőződésünk, hogy a budapesti tömegközlekedést használók sem érdemelnek rosszabbat!
Várjuk megtisztelő válaszát!
Üdvözlettel:
Vékás Sándor, a Magyar Liberális Párt Budapesti Választmányának elnöke
Szabadai Viktor, a Magyar Liberális Párt Pest megyei elnöke
Kép forrása: Portfolio.hu