Tarlós István, ahogy az e-jegyrendszerről, a dugódíjjal kapcsolatban is össze-vissza beszélt az elmúlt években:
„Egy hallgatólagos 2016-os határidőt kikuncsorogtunk az Uniónál” a dugódíjra.
„Mi pedig most valóban küzdünk azért, hogy esetleg el lehessen hagyni a dugódíjat” – Hír Tv Magyarország élőben, 2015.03.23.
„
2017 végétől bevezethető lenne a dugódíj Budapesten” –
nol.hu, 2016.07.08.
„Jogszabály tiltja, hogy a főváros dugódíjat vezessen be, és amíg ez a szabály él, felesleges beszélni is róla.” InfoRádió Aréna, 2017. február 1.
Bár Tarlós előszeretettel állítja be magát úgy, mintha kiváló szakember lenne, a nyilatkozataiból is világosan látszik, össze-vissza beszél a fővárosi polgárok életét döntően befolyásoló kérdéssel kapcsolatban. Évről évre újabb és újabb időpontokat lebegtettek be, hogy aztán végül semmi se legyen a dologból.
Az igazság az, hogy az elmúlt ciklusban egy lépéssel sem kerültünk közelebb ahhoz, hogy Budapest autóforgalma csökkenjen és a város levegője tisztábbá váljon. Ehhez a kötött pályás közlekedés jelentős fejlesztésére, a metróvonalak meghosszabbítására és a P+R parkolóhelyek nagyléptékű bővítésére lett volna szükség. Tarlós István elavult, autópárti közlekedéspolitikája miatt azonban mindez elmaradt. A Fidesz főpolgármester-jelöltje a rendőrségi nyomozati szakaszban lévő e-jegybotrányhoz hasonlóan most sem ura a helyzetnek. Hol a kormányra mutogat, hol a korábbi liberális vezetésre, és közben olyan feltételrendszert szab saját magának, amelyet szemmel láthatóan képtelen teljesíteni. Ha Tarlós marad a főpolgármester, még több autó és még több szmog lesz Budapesten. Ezért kell ősszel leváltani Orbán Viktor helytartóját.