A Liberálisok magyarázatot várnak arra, hogy a BKV vezérkara – amennyiben indokoltnak tartja a költségracionalizálást – miért nem magán kezdi annak gyakorlati végrehajtását.
Miközben a cég a 18 éves átlagéletkorú buszok csaknem 100 karbantartóját akarja elbocsátani a költségcsökkentés szükségességére hivatkozva, addig a BKV vezérkarában 52 embernek is meghaladja a 700 ezer forintot az alapilletménye, amelyhez még bónuszokat, prémiumot kapnak. A vezérigazgató 1,8 millió, három helyettese pedig 1,5 millió forintot visz haza havonta. Az utóbbi egy évben kétszer is töltött egy teljes hétvégét a vezérkar luxusszállodákban. A BKV 21 munkatársának biztosít a BKV céges autót, ennyien nem hajlandók a saját cégük szolgáltatását igénybe venni a munkába járáshoz.
A BKV buszainak átlagéletkora 18 év, átlagosan több mint 1,1 millió kilométert futottak. Ha a régi járművek karbantartási szükségletéhez hozzáadjuk azt a 75 új járművet, melyeket az M3 pótlására vásárol a főváros, akkor nehezen hihető, hogy a karbantartók csoportos elbocsátása indokolt.
A Liberálisok felszólítják a Főváros és a BKV vezetését, hogy egy újabb megfontolatlan döntés helyett kezdjenek el tervezni, számolni, és legalább egy év távlatában előre gondolkodni. A látszatspórolás helyett a főváros és a BKV vezetője, Tarlós és Dabóczi – amennyiben felelősen gondolkodnak – az utasbiztonságot és a BKV kiszámítható működését tartsa szem előtt!
Szabadai Viktor, a Budapesti Választmány elnöke
Leave a Reply