Belépek a Pártba

Csatlakozz hozzánk, ha Te is azt szeretnéd, hogy a lakóhelyeddel kapcsolatos legfontosabb döntések helyben szülessenek meg! Most Te is tehetsz érte, hogy az önkormányzatok megerősödjenek, és jobban képviseljék a helyiek érdekeit. Ha úgy érzed, tudsz ránk időt szakítani, ha van kedved részt venni rendezvények szervezésében, akciók lebonyolításában, szórólapok terjesztésében, ha úgy gondolod, tudsz nekünk segíteni céljaink elérésében: csatlakozz hozzánk, légy az aktivistánk!

08 november
2018
HÍR
175 látogató

Sermer Ádám tízpontos akciótervvel tisztítaná meg Budapest levegőjét

Budapest, 2018. november 7., szerda (MTI) – Tíz pontból álló közlekedésfejlesztési programot ismertetett szerdán Sermer Ádám, a Magyar Liberális Párt (Liberálisok) főpolgármester-jelöltje.

Az ellenzéki politikus budapesti sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott, a főváros közlekedése csak komplex, egymással összefüggő intézkedésekkel javítható, nem pedig egy-egy nagyobb beruházással.

Javaslatai között elsőként említette a kötött pályás közlekedés fejlesztését, így a fogaskerekű levezetését a Széll Kálmán térig, a metró- és HÉV-vonalak összekapcsolását, valamint a 3-as és 4-es metró mindkét irányba történő meghosszabbítását.

Sermer Ádám az M0-ás körgyűrű befejezését nevezte az egyik legsürgetőbb feladatnak, ami mellett szerinte a P+R parkolókat, a közösségi autóhasználatot, a kerékpárutakat és a rakpartokat is fejleszteni kell.

A Liberálisak főpolgármester-jelöltje a fentieken túl szeretné elérni, hogy 2024-től kizárólag elektromos buszok járhassanak Budapesten, továbbá fokozatosan korlátozná a dízel járművek használatát, az ilyen üzemű gépkocsik cseréjének ösztönzésével.

Sermer Ádám kérdésre válaszolva elmondta, nyitottak arra, hogy az ellenzéki oldalon előválasztás döntsön Tarlós István főpolgármester kihívójának személyéről, azonban szerinte ehhez az érintetteknek minden tartalmi és formai feltételben meg kell egyezniük.

 

Sermer Ádám, a Liberálisok főpolgármester-jelöltje 10 pontos akciótervet dolgozott ki annak érdekében, hogy végre egy XXI. századi, nagyvároshoz méltó közlekedési rendszer álljon a budapesti polgárok rendelkezésére. A közlekedésfejlesztési program elsődleges célja az úthálózat leterheltségének csökkentése és a levegő minőségének a javítása. 

Budapest úthálózata az elmúlt évtizedekben szinte semmit sem fejlődött, az autók száma viszont a 2008-as fél milliós adatról tíz év alatt a duplájára, több mint egymillióra nőtt. Emiatt ma már nem csak a belvárosban, hanem a külvárosi részekben, a kevésbé forgalmas utakon is rendszeressé váltak a dugók. A város levegője mindeközben az egyik legszennyezettebb lett az európai uniós fővárosok között: Budapesten évente több ezer ember betegszik meg a légszennyezettség miatt.

Sermer Ádám az alábbi 10 pontos akciótervet dolgozta ki Budapest levegőjének megtisztítása és az állandósult dugók megszüntetésének érdekében:

  1. A városközpontba tartó kötöttpályás közlekedés fejlesztése: A metró vonalak összekötése a HÉV vonalával és a fogaskerekű bevezetése a Moszkva térre
  2. A metróvonalak kibővítése, amely a 2-es (Gödöllő és Csömör felé), a 3-as (a reptértől Káposztásmegyerig) és a 4-es metró (Budaörstől Rákospalotáig) vonalat is érinti
  3. A P+R parkolóhelyek számának drasztikus növelése: jelenleg a közel 300 ezer ingázó autósra botrányosan kevés, mindössze 6 ezer parkoló jut a külvárosban
  4. A közösségi autószolgáltatás bővítése és kiterjesztése a külső kerületekre is: a meglévő szolgáltatók adókedvezménnyel történő fővárosi támogatása (például az iparűzési adó elengedése), akár saját, fővárosi kezelésben álló flotta létrehozása
  5. A budapesti buszflotta elektromosra cserélése 2024-re
  6. A bicikliutak átgondolt fejlesztése
  7. Adókedvezmény (a gépjárműadó csökkentése) biztosítása azoknak, akik telekocsi szolgáltatásként használják a saját gépjárműjüket a külváros és belváros között
  8. A dízel autók folyamatos kivezetése, az elektromos autókat vásárlók fővárosi támogatása
  9. A rakpart tehermentesítése: előbb a pesti oldal, majd a budai szakasz befedése
  10. M0-s körgyűrű befejezése.

A budapesti polgárok érdeke, hogy a fenti tíz pont megvalósuljon a fővárosban. Hogy a következő öt évben egy XXI. századi, modern, előremutató, innovatív világvárossá fejlődjön Budapest.


Budapest több mint egy sétáló belváros! – Sermer Ádám bemutatja a fővárosi közlekedési programját, egy 10 pontos közlekedésfejlesztési akciótervet, melynek elsődleges célja a főváros levegőminőségének javítása és az úthálózat leterheltségének csökkentése:

Közzétette: Liberálisok – 2018. november 7., szerda

Sermer Ádám élő bejelentkezése:

https://www.facebook.com/magyarliberalisok/videos/2117280565204188/

Hozzászólás


01 október 2018
HÍR
Korrupció gyanújának árnyéka vetül a hernádi sportpályára
13 augusztus 2016
HÍR
A Liberálisok aktív részvételre buzdítják az ellenzéki szavazókat
A Liberálisok arra kérik az európai értékek iránt elkötelezett szavazókat, hogy ne kockáztassák hazánk uniós tagságát tétlenséggel. Aktív részvételükkel járuljanak hozzá, hogy Magyarország továbbra is az unió tagja maradhasson.
13 július 2016
HÍR
Liberálisok: Magyarország veszít az UBER távozásával
A Liberálisok csalódottan fogadják az Uber döntését, mely szerint felfüggesztik tevékenységüket Magyarországon. Ugyanakkor megértjük a cég vezetését, hiszen nem volt semmiféle valós kormányzati szándék a megegyezésre.
29 június 2016
HÍR
Sem Volner, sem mások szabadságjoga nem lehet politikai játékszer
A Liberálisok elítélnek minden személyiségi és alkotmányos jog elleni cselekményt, történjen az bárkivel, legyen annak elszenvedője egy egyszerű állampolgár, vagy egy országgyűlési képviselő.
19 április 2016
HÍR
Európa menekültpolitikája áll a Liberálisok brüsszeli tárgyalássorozatának középpontjában
Brüsszelben tárgyal ma az ALDE vezető tisztségviselőivel Fodor Gábor pártelnök és Szent-Iványi István, a Magyar Liberális Párt külpolitikai szakértője. A tárgyalások középpontjában az EU menekültpolitikája áll.

Események

Videók