Lázár János hazudott, amikor az Európai Bizottságra hivatkozva vetett véget az M4-es autópálya építésének, hiszen az Unió ezt a fejlesztést sosem támogatta. A kormány úgy kezdett bele a beruházásba, hogy semmilyen biztosítéka nem volt arra, hogy ezt nem költségvetési forrásból, hanem uniós támogatásból lehet majd megvalósítani.
Lázár Jánosnak nem a kilométerenkénti négymilliárd forintos építkezéssel, hanem az abban részt vevő szereplőkkel van baja. A miniszterelnökséget vezető miniszter az M4-es építésének leállításával valójában az Orbán-Simicska háború egyik újabb ütközetét indította el, miután az érintett szakasz elkészítésében a Simicska Lajos érdekeltségében álló Közgép is részt vesz.
Lázár éppen egy évvel ezelőtt az mondta: „Megítélésem szerint az M4-es autópálya-beruházás kilométerenkénti fajlagos költségének mértéke nem minősíthető irracionálisnak”. A Fidesz elsőszámú oligarchájával azonban megromlott Orbán Viktor viszonya, ezért Lázár most ezekkel a szavakkal vetett véget a beruházásnak: „A kormány is kíváncsi arra, hogyan sikerült az Alföldön négymilliárd forintból kihozni egy kilométer autópályát.”
A Magyar Liberális Párt felszólítja a kormányt, hogy fejezzék be a hazudozást és a magyar adófizetők félrevezetését. A Liberálisok szerint eddig is nyilvánvaló volt, hogy a kormány által felügyelt fejlesztések legfőbb célja az adóforintok ellopása volt. A magyar emberek viszont egy cseppet sem lesznek boldogabbak attól, ha Simicska Lajos helyett a jövőben Orbán Viktor egy másik barátja rabolja el a milliárdokat. Az M4-es építkezés leállításával csak újabb károkat okoz a Miniszterelnökség a költségvetésnek, nem beszélve arról a környezeti katasztrófáról, amit egy félbehagyott és pusztuló 30 km-es autópálya szakasz jelent.
Bodnár Zoltán, gazdaságpolitikai főtanácsadó
Leave a Reply