A Liberálisok júliusban közérdekű adatigényléssel fordultak a Főpolgármesteri Hivatalhoz, illetve az Európai Bizottság Magyarországi Képviseletéhez azt követően, hogy Tarlós István főpolgármester egy, az Európai Bizottságtól származó levélre hivatkozva állította, hogy a Bizottság „örömmel” támogatja az M3-as metró felújítási projektjét.
A Liberálisok fenntartásokkal kezelték a főpolgármester bejelentését, mivel Tarlós István nem hozta nyilvánosságra a levelet. Egyszerű volt arra a feltételezésre jutni, hogy valamit eltitkolt a levélből, átfesti annak tartalmát. Bizottság nem támogathat hivatalosan olyan kérelmet, ami be sincs nyújtva.
Tarlós helyett Főpolgármesteri Hivatal egyik munkatársa, egy önkormányzati főtanácsadó válaszolt, aki mindössze annyit közölt, hogy a főpolgármester szabadságáról történő visszaérkezése után fog válaszolni a hivatal illetékes munkatársa az állítólagos levelet illetően.
Ugyanakkor az Európai Bizottság Magyarországi képviseletének vezetője, Zupkó Gábor válaszában kijelenti, hogy az Európai Bizottság Regionális és Városfejlesztési Főigazgatósága tájékoztatása szerint a magyar kormány és az Európai Bizottság által elfogadott Közlekedési Operatív Program nem tartalmaz metró-felújítási projektet. Ugyanakkor a Felügyelő Hatóság, ami jelen esetben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, módosíthatná a projektek listáját, de ilyen módosítási javaslat nincs, így értelemszerűen nem készülhet javaslat az M3 projekt európai közösségi források által történő finanszírozására sem.
Tehát a Tarlós István nyári sajtókörútja a metró-felújítás uniós támogatását illetően úgy tűnik, minden alapot nélkülöz.
A főváros súlyos szakmai hibákat tartalmazó felújítási tervei már önmagában is elegendőek az elutasításhoz. Ehhez társulnak a Tarlós környezetében rendszeressé váló uniós pénzek körüli botrányok, mint a metrókocsik felújítására kiírt pályázat átjátszása az orosz fél számára, vagy a metrópótló buszok körül kialakult áldatlan állapotok. Mindezt megfejeli a kormányzat az ún. „Üzenjünk Brüsszelnek” unió ellenes kampányával, így nem csoda, hogy a mintegy 140 milliárdos beruházás támogatásához nem tudja megnyerni magának az Európai Bizottságot Budapest.