A Liberálisok szerint a Budapesten tegnap tapasztalt közlekedési káosz is rámutat arra, hogy a kormány nem állampolgárként, hanem alattvalóként tekint a magyarokra. Az Orbán-kormány abban is a keleti modellt követi, hogy a demokrácia és a jogállam leépítése mellett még a látszatra sem ügyel, milyen kellemetlenségeket okoz alattvalóként kezelt polgárainak a mindennapokban.
Miközben Matolcsy György, az MNB elnöke arról ábrándozik, hogy a magyar GDP-t megduplázza a kínai kapcsolatok révén, 2010 óta nincs egyetlen jelentős kínai nagyberuházás sem Magyarországon. A 2011-ben beharangozott egymilliárdos hitelkeretből azóta sem hívtak le egy fillért sem, ahogy Kína a kormányzati remények ellenére sem vásárolt egyetlen magyar államkötvényt sem 2012 óta.
A Magyar Liberális Párt szerint a keleti nyitás politikailag is csődöt jelent, hiszen érzékelhetően gyanakvást kelt szövetségeseink körében is, eltávolít minket a Nyugattól, Magyarországot egyre inkább idegen érdekek szálláscsinálójának tekintik, ugyanakkor érdemi, kézzelfogható hasznot nem hozott a keleti nyitás viszonylatában sem. A Liberálisok a kezdettől fogva ellenzik a Budapest-Belgrád vasútvonal tervezett fejlesztését, mert meggyőződésünk, hogy ez kizárólag kínai érdekeket szolgál. A beruházással a magyar adófizetők fizetnék ki a kínai áruk piacra jutásának alacsonyabb költségeit, ráadásul felmerül a gyanú, hogy erősen túlárazott beruházásról van szó, amely soha nem fog megtérülni. A Magyar Liberális Párt elfogadhatatlannak tartja, hogy a kormány a magyar emberek kárára építené a kínai kapcsolatokat, ezért a Budapest-Belgrád vasútvonal kínai hitelből tervezett fejlesztésére vonatkozó megállapodás azonnali felmondását követeljük.
MTI Fotó: Miniszterelnöki Sajtóiroda / Szecsődi Balázs