A BKV Egységes Közlekedési Szakszervezete kedden közölte, hogy általános ,,engedelmességi mozgalommal” kényszerítené ki a béremelést a BKV menedzsmentjéből.
Az akció lényege, hogy a sofőrök a legszigorúbban betartanák a munkájukat szabályozó előírásokat, a járművek műszaki állapotára vonatkozó kitételeket és csak azokkal a járművekkel állnak ki a garázsból, amelyek minden követelménynek megfelelnek. A szakszervezet szerint ily módon járművek százai eshetnek ki a forgalomból.
A szakszervezet tervéből az következik, hogy jelenleg a járművezetők nem tartják be a munkájukat szabályozó előírásokat, olyan gépjárművekkel szállítják az utasokat, amelyek nem felelnek meg valamennyi előírásnak.
A Liberálisok a fentiek kapcsán az alábbi kérdéseket intézik Tarlós István főpolgármesterhez és a BKK vezetéséhez:
Volt-e, van-e tudomása az előírások be nem tartásáról Tarlós Istvánnak, illetve a közlekedési vállalat vezetőinek?
Ha igen, miért járultak hozzá, hogy az előírások betartása nélkül közlekedjenek a BKV járművei?
Hány jármű hagyja el naponta úgy a garázst, hogy nem felel meg az előírásoknak?
Milyen mértékben veszélyezteti az utasbiztonságot az, hogy nem tartják be az előírásokat teljes körűen?
Milyen eddigi balesetek hozhatók kapcsolatba az előírások be nem tartásával?
Szabadai Viktor, a Budapest Választmány elnöke
Leave a Reply