A most elfogadott költségvetés teljesen összhangban van a Nemzeti Együttműködés Rendszerével. A kormány, amit csak lehetett titkosított, saját körein belül tartja a valós adatokat és mindent megtesz az átláthatóság és a nyilvánosság kizárása érdekében.
Oroszországban szokás az, hogy a költségvetés jelentős mennyiségű tétele még a Duma tagjai előtt is titkos. Úgy szavaznak a költségvetésről, hogy a kiadási tételek 1/3-át nem is ismerik. Mi is ezen az úton haladunk.
A kormány a költségvetés elfogadásával 2 évre titkosította az államháztartás finanszírozásával és az államadósság kezelésével kapcsolatos stratégiai adatokat és háttérszámításokat. A kormányszervek szervezeti és működési szabályai sem lesznek nyilvánosak. Ez azt jelenti, hogy a nyilvánosság nem tudja ellenőrizni, hogy amit a kormányzati szervek tesznek legalább a saját szabályaikkal összhangban vannak-e.
A most elfogadott büdzsé az esélyegyenlőtlenség költségvetése. A kormány szeret az adócsökkentő szerepében tetszelegni, holott több tucat adóemelésre és új adónemek bevezetésére került sor. Miközben az egészségügyi kiadások érdemi növelése láthatóan nem fontos a kormány számára, addig milliárdok mennek el felesleges kormányzati kommunikációra, stadionokra. Közmunkára viszont a korábbinak csaknem dupláját költi majd a kormány, holott már tudjuk, hogy a közmunka nem vezet vissza a munkaerőpiacra.
A 2016-os költségvetés nem az emberekről, hanem az államról szól. Arról az államról, mely továbbra is pazarló, hiszen kiadásait, az állami bürokráciát nem csökkenti. Közmunka, stadionok és bürokrácia helyett oktatásra, egészségügyre és valós munkahelyekre kellene többet költeni.
Leave a Reply