Bősz Anett ügyvivő szerdai, budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy az általuk javasolt tantárgycsoportot hetente egyszer, valamelyik testnevelésóra helyett tanítanák. Az 1-2. osztályban környezetet, társadalomismeretet oktatnának, a 3-4. osztályban a környezet és a fenntartható fejlődés témakörét tanítanák, az 5-6. osztály az önismeretről és az önfejlesztésről szólna, míg a 7-8. osztályban az erőszakmentes kommunikációval és az érveléssel ismertetnék meg a diákokat.
Javaslatuk értelmében a 9-10. osztályban a mentálhigiéniáról és a saját környezetről tanítanának, a 11-12. osztályban pedig az önálló életre való felkészülést segítenék.
Bősz Anett szerint a keddi oktatási vitanap “láthatóan érdektelenségbe fulladt”, ugyanis a kormánypártok részéről “alig egy tucat” képviselő, illetve a szakállamtitkár tartózkodott a teremben. A kormánynak egyáltalán nem fontos, hogy ezek a viták szolgálják az oktatás fejlődését – értékelt.
A kormányzat az MLP elképzelésének elfogadásával bebizonyíthatná, hogy a gyerekekből “nem egyfajta ideológiai irányba tolt biorobotokat” akar nevelni – érvelt javaslatuk mellett Bősz Anett.