Mint ismeretes, a budapesti vizes világbajnokságra időzítetten jelentette be váratlanul a Budapesti Közlekedési Központ, hogy új elektronikus jegyrendszert vezet be, amely lehetővé teszi a papír alapú jegyek és bérletek kiváltását. Már az éles tesztelés során is rendkívül súlyos hibákra derült fény, ennek ellenére, vélhetően vezetői nyomásra végül mégis aktiválták a rendszert, amely képtelen a normális működésre.
A felhasználók sorozatosan jelzik az elképesztőbbnél elképesztőbb hibákat, például a jegyért, bérletért fizetendő összeg szabadon átírható a fizetés előtt, a felhasználói fiókok szenzitív adatainak lényegében védtelenek, a felhasználónév és jelszó sima szövegként kerül kiküldésre titkosító eljárás nélkül. Ezek a súlyos hibák mind arra utalnak, hogy egy előkészítetlen, szakmailag nem alátámasztott „fejlesztésről” van szó, amely sem a BKK, sem az utasok érdekeit nem szolgálja.
Felmerül ugyanakkor a kérdés, hogy akkor mégis kinek az érdekeit szolgálja ez a projekt? Korábban már tudható volt, hogy bizonyos, a propagandaminiszter közvetlen érdekeltségébe tartozó, offshore hátterű vállalkozások előszeretettel sertepertélnek az elektronikus biztonságtechnológia területén, és az általuk levédetett eljárásokat igyekeznek minél több közpénz megszerzésére felhasználni.
A Liberálisok ennek tisztázása miatt a BKK vezérigazgatójához, Dabóczi Kálmánhoz fordulnak, hogy választ kapjon a közvélemény, ki döntött arról, hogy ez a kapkodva előkészített, az utasok adatbiztonságát veszélyeztető, súlyos hibáktól hemzsegő projekt ebben a formájában elinduljon? Ki döntött a technológia és a fejlesztő kiválasztásáról? És nem utolsósorban: ki a felelős azért, hogy a BKK a hibákra adandó érdemi válasz helyett, csak egy sértett hangú, szánalmas közleményre képes?